Γνωρίζετε ποια είναι τα αντικαρκινικά τρόφιμα;

Γνωρίζετε ποια είναι τα αντικαρκινικά τρόφιμα;

 

Σήμερα γνωρίζουμε πως ο καρκίνος σε ένα ποσοστό που αγγίζει το 30 έως και 40% μπορεί να προληφθεί με την κατάλληλη διατροφή, την καθημερινή άσκηση και τη διατήρηση υγιούς βάρους.

Επιστήμονες από όλον τον κόσμο έχουν αναφέρει, κατά καιρούς, αντικαρκινικές ιδιότητες σε διάφορα θρεπτικά συστατικά, τρόφιμα, ομάδες τροφίμων και πρότυπα διατροφής.

Ας δούμε μερικά από αυτά που ενισχύουν την άμυνα του οργανισμού μας και τον ισχυροποιούν έναντι του καρκίνου.

Προϊόντα ντομάτας

Οι ντομάτες περιέχουν λυκοπένιο, ένα αντιοξειδωτικό που ελαττώνει τον κίνδυνο ανάπτυξης καρκίνου του μαστού, του προστάτη, του παγκρέατος και του πεπτικού συστήματος. Προϊόντα της ντομάτας, όπως ο ντοματοπολτός και το κέτσαπ, αποτελούν ακόμα πιο συμπυκνωμένες πηγές λυκοπενίου.

Μπρόκολο

Ειδικά οι βλαστοί του μπρόκολου αποτελούν εξαιρετική πηγή σουλφοραφάνης, ενός φυσικό φυτοχημικού συστατικού που ενισχύει την αντιοξειδωτική ικανότητα του οργανισμού μας και στοιχεία μελετών δείχνουν ότι μπορεί να ελαττώσει τον κίνδυνο για καρκίνο του στομάχου, του στήθους και του δέρματος. Εκτός από το μπρόκολο θα τη βρούμε και στο κουνουπίδι, στο λάχανο και στα λαχανάκια Βρυξελλών.

Φράουλα - Βατόμουρα

Τα κόκκινα - πορφυρά φρούτα οφείλουν το έντονο χρώμα τους σε ισχυρά αντικαρκινικά συστατικά που ονομάζονται ανθοκυανίνες. Τα συστατικά αυτά είναι δραστικά αντιοξειδωτικά και προστατεύουν από μια ποικιλία μορφών καρκίνου συμπεριλαμβανομένου του καρκίνου του οισοφάγου και του παχέος εντέρου.

Πράσινο τσάι

Το πράσινο τσάι έχει πολλές κατεχίνες που αποτελούν ισχυρά αντιοξειδωτικά κατά της ανάπτυξης καρκίνου. Οι κατεχίνες δρουν προλαμβάνοντας τη διχοτόμηση των καρκινικών κυττάρων και μπορούν να ελαττώσουν τον κίνδυνο για καρκίνο του ήπατος, του δέρματος, του στομάχου, του πνεύμονα, του παχέος εντέρου και του παγκρέατος. Τόσο το πράσινο τσάι όσο και το μαύρο έχουν αρκετές αντιοξειδωτικές ουσίες.

Καρότα

Τα καρότα και όλα τα πορτοκαλο-κόκκινα λαχανικά, όπως οι κόκκινες και πορτοκαλί πιπεριές, η κολοκύθα κ.ά. αποτελούν εξαιρετικές πηγές β-καροτενίου, το οποίο είναι ένα δραστικό αντιοξειδωτικό και αντικαρκινικό συστατικό. Επίσης, μια ουσία που έχουν τα καρότα, που λέγεται φαλκαρινόλη μπορεί να επιβραδύνει την ανάπτυξη των καρκινικών κυττάρων.

 

Σπανάκι

Το σπανάκι διαθέτει τις μεγαλύτερες ποσότητες βιταμίνης Ε και λουτεΐνης που προστατεύουν από διάφορες μορφές καρκίνου, όπως του ήπατος, του προστάτη και του παχέως έντερου. Το σπανάκι περιέχει επίσης ένα καροτενοειδές, τη νεοξανθίνη, που μπορεί σε αρχικό στάδιο να προκαλέσει την αυτοκαταστροφή των καρκινικών κυττάρων στον καρκίνο του προστάτη και μεταγενέστερα να σταματήσει την αναπαραγωγή τους.

Σκόρδο

Το σκόρδο έχει τη δύναμη να αυξάνει τη δραστικότητα των κυττάρων του ανοσοποιητικού συστήματος που πολεμούν τον καρκίνο, ενώ περιέχει και άλλα συστατικά που βοηθούν στην παρεμπόδιση της εισόδου των καρκινογόνων στα κύτταρα, επιβραδύνοντας έτσι την ανάπτυξη του όγκου.

Ελαιόλαδο

Το ελαιόλαδο μπορεί και ασκεί προστασία από διάφορες καρκινικές μορφές, λόγω της περιεκτικότητας του σε αντιοξειδωτικά, βιταμίνη Ε, σε μονοακόρεστα λιπαρά οξέα και σε σκουαλένιο, συστατικό το οποίο παρεμβαίνει στα ογκογονίδια.

Μήλο

Παράλληλα με τα αντιοξειδωτικά τους οφέλη, τα μήλα περιέχουν το φυτοχημικό κουερσετίνη, ένα σημαντικό βιοφλαβονοειδές της διατροφής μας, για το οποίο οι μελέτες έδειξαν ότι ελαττώνει τον κίνδυνο για καρκίνο του πνεύμονα και επιβραδύνει την ανάπτυξη καρκίνου του προστάτη.

Με μια ισορροπημένη διατροφή, η οποία θα περιέχει πολλά φρούτα και λαχανικά, όσπρια, ψάρια και άλλες σημαντικές πρωτεΐνες μπορείτε όχι μόνο να ενδυναμώσετε το ανοσοποιητικό σας αλλά και να χάσετε ή να σταθεροποιήσετε το βάρος σας.

 



Member Of

eiepiasoeasoa4m